کاخ موزه توپکاپی در کنار دریای مرمره با نمایی حیرت انگیز در مکانی ساخته شده است که در دوران باستان بنای شهر استانبول در آنجا شکل گرفته شده است. این مکان دیدنی در منطقه سلطان احمد در قسمت اروپایی شهر استانبول، به دلیل تاریخی بودن، همواره مورد توجه توریست های اروپایی جهت اقامت بوده است. دیگر مثل گذشته بازدید از کاخ ها و موزه ها کار دشواری نیست. می توانید پیش از سفر از طریق اینترنت مطالعه نمایید و با خرید یک نقشه از دکه های روزنامه فروشی به تنهایی و بدون پرداخت هزینه برای خرید تور از این مکان دیدن نمایید.
بعد از فتح شهر استانبول توسط امپراطوری عثمانی این کاخ بنا گردیده است. تاریخ بنای آن ۱۴۶۵ بوده و تا سال ۱۹۶۵ حکمرانی ادامه پیدا کرده است. نزدیکی به مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوقیه این امکان را به شما می دهد که در یک روز از سفر هر ۳ مجموعه را بازدید نمایید. قسمت های مختلف موزه و کاخ خرم سلطان را میتوانید از طریق عکس های زیر پیدا کنید.
موزه در روزهای ۳ شنبه تعطیل است. قسمتی ازین مجموعه برای بازدید عموم آزاد است اما برای بازدید از قسمت های داخلی موزه باید بلیط تهیه نمایید. در روزهای دیگر هفته ساعت بازدید موزه از ساعت ۹صبح تا ۱۸٫۴۵ می باشد که آخرین ساعت فروش بلیط در گیشه ساعت ۱۸ است. قیمت بلیط ورودی ۴۰ لیر و بخش حرم سرای خرم نیز ۲۵ لیر است. در داخل موزه دستگاه های راهنما و گوشی های تک نفره اجاره داده می شود که با هر زبانی تمام اطلاعات تاریخی وگردشی مجموعه را در اختیار شما میگذارد.
در داخل اتاق های موزه گرفتن عکس به دلیل آسیب فلش دوربین به وسایل گران بها ممنوع است. کودکان زیر ۱۲ سال با نشان دادن پاسپورت و یا کارت اقامت می توانند به صورت رایگان از موزه دیدن نمایند. ورود کالسکه کودک به موزه ممنوع است. کشیدن سیگار نیز ممنوع بوده و در صورت تخلف جریمه پولی به همراه خواهد داشت. هم وطنان عزیز به دلیل تاریخی و مقدس بودن این مجموعه از پوشش مناسب استفاده نمایید. در داخل این مجموعه رستوران و کافه هایی با منظره فوق العاده زیبا وجود دارد اما قیمت ها در اینجا بالاتر از کافه های شهر می باشد. قیمت چای در حالت عادی ۲ لیر اما در اینجا ۸ لیر است. در داخل مجموعه برای زیارت کنندگان مغازه هایی جهت خرید وسایل تزیینی و سوغاتی که نماد کاخ توپکاپی است موجود می باشد.
بهترین مسیر و وسیله نقلیه برای رفتن به موزه استفاده از تراموا میباشد.
آدرس : استانبول. نزدبک میدان سلطان احمد. جنب پارک گلهانه
یادتان باشد در ماه رمضان در زمان افطار سلطان احمد حال و هوای دیگری دارد.

آدرس کاخ موزه توپکاپی

امکانات

چگونه به موزه توپکاپی استانبول برویم

اماکن نزدیک به اینجا که در یک برنامه بازدید می توان قرار داد:

دسترسی

کافی شاپ ها یا رستوران های معروف در اطراف این مکان:

gorkem-kilis-1

گورکم کیلیس سفراسی Görkem Kilis Sofrası

یکی از معروف ترین رستوران های شهر استانبول می باشد که به خصوص در ماه رمضان ضیافت های با شکوهی را برای شما برگزار می کند اما علت اصلی برای…